Telefon: +386 5 7318 800

Dnevnik zimske šole v naravi

5. dan: četrtek, 9. februar 2018

Komaj smo čakali, da se po zajtrku in pospravljanju sob (pripravili smo prtljago za pot domov) podamo na smučišče, kjer nas je žal pričakala megla. Nismo se je ustrašili. Polni adrenalina smo se z vaditelji spustili po zasneženih strminah in se pošteno ogreli za tekmo. Izpilili smo naše znanje v smučanju, opazen je izrazit napredek pri vseh učencih. Po strminah smo zelo korajžni.

Vrhunec današnjega dopoldneva je bila  tekma v veleslalomu, na kateri smo pokazali vse naše znanje, katerega smo  pridno nabirali skozi teden, ki je žal tako hitro minil. Nekateri smo se po progi spustili hitreje, drugi počasneje. Vsi pa smo brez večjih nevšečnosti zdrveli skozi ciljno črto. Najboljši čas med dekleti so dosegle Nina, Natalija in Aleksandra, med fanti pa Mark, Tadej ter Leon. Čestitke vsem tekmovalcem!

Vsake lepe stvari je enkrat konec in tudi letošnje zimske šole v naravi. Uživali smo, se imeli lepo, bili smo dobre volje in nasmejani. Naučili smo se veliko novih stvari in pridobili izkušnje. Vremenske in snežne razmere so nam bile zelo naklonjene. Bogata, razgibana, slikovita narava s kulturnimi in naravnimi znamenitosti ter z gostoljubnimi domačini nas je povsem očarala. Sproščeno in prijateljsko vzdušje vseh pa je pripomoglo k temu, da smo šolo v naravi uspešno zaključili in da se je bomo spominjali kot eno najboljših doslej.

In če smo iskreni, bi z veseljem ostali še kakšen dan v Cerknem.

4. dan: četrtek, 8. februar 2018

Zjutraj nas je presenetilo sonce in zasneženo Cerkljansko hribovje. Po obilnem zajtrku smo odšli na smučišče. Vsi učenci so se naučili osnov alpskega smučanja, varne vožnje s sedežnico in vlečnico, nekateri pa so svoje znanje poglobili in utrdili. Poleg tega pa so bili na smučišču seznanjeni s pravili obnašanja, katera nam omogočajo varno smučanje.  Uživali smo v sončnem dnevu in se po lepo pripravljenih progah smučali do 15. ure. Po obilnem kosilu smo se vrnili v dolino in razvedrili v pokritem hotelskem bazenu s termalno vodo ter izboljšali znanje v plavanju. Osvajali smo bronaste in srebrne delfine. Zlatega delfina je uspelo osvojiti Juretu Obrezi in Alji Blažič. Bravo Jure in Alja!

Kot vedno je zadnji zaključni večer pred odhodom domov najbolj zabaven. V discu, pa smo se zabavali ob točkah, ki smo jih pripravili (vici in skeči). DJ Malnar je poskrbel za glasbo. Z veseljem smo zaplesali.

Pošteno smo se nasmejali in zadovoljni odpravili na nočni počitek. Kot pravi športniki smo hitro zaspali.

3. dan: sreda, 7. februar 2018

Zjutraj nas je pričakalo zasneženo Cerkno. Nismo se ustrašili. Polni energije in optimizma smo se podali na smučišče.

Pozno popoldne in večer smo posvetili slovenskemu kulturnemu prazniku.  Sprehodili in ogledali smo si mestece Cerkno ter njegovo arhitekturo. V pogovoru z domačini smo spoznavali cerkljansko narečje. Obiskali smo Cerkljanski muzej, kjer nam je prijazni kustos predstavil stalno razstavo Pust je kriv – pripoved o cerkljanskih laufarjih in Cerkljanska skozi stoletja.

Da ne bi pozabili angleščine in matematike smo z reševanjem delovnih listov obnovili znanje.

Ampak to še ni bilo vse. Čakalo nas je presenečenje. Po večerji smo se odpravili v prostore Društva laufarija, kjer nam je predsednik društva opisal delovanje.

Cerkljanski laufarji sodijo med najbolj znane pustne like na Slovenskem, laufarija pa eno najprepoznavnejših slovenskih pustovanj in ikona kulturne dediščine Cerknega in Cerkljanskega.  Njihova posebnost so naličja – lesene larfe, izrezljane iz lipovega lesa, ki jih v tako človeku podobni obliki ne poznajo nikjer drugod na Slovenskem. Ime laufarji izhaja iz nemške besede laufen (tekati) in so ga dobili zato, ker »Ta terjasti« – eden glavnih pustnih likov–neprestano tekajo in skačejo naokrog. Leta 1991 je občina Idrija maske cerkljanskih laufarjev razglasila za spomenik premične kulturne dediščine.

Najbolj pogumni so se v kostume laufarjev oblekli, bili so neprepoznavni. Ostali smo jih občudovali.

Dan smo zaključili s tretjim popisanim listom v dnevniku.

2. dan: torek, 6. februar 2018

Da se zbudimo vsako jutro poskrbijo učitelji z močnim trkanjem na vrata in z nagovorom:”Dobro jutro, ura je sedem.”

Po obilnem zajtrku smo se hitro pripravili za smučanje in odpeljali z avtobusom na smučišče, kjer smo spoznavali in se urili v tehnikah alpskega smučanja.  »Zelo dobro nam je šlo. Pogumno smo se spustili po bregu navzdol. Juhuhu, napredovali smo v znanju smučanja.« Okrog poldneva so nas pobožali sončni žarki, ki so bili močnejši od megle. V daljavi smo zagledali Julijske Alpe s Triglavom. Neprecenljivo!

Pred večerjo smo domačim in prijateljem pisali razglednico ter rešili učna lista, da ne bi pozabili angleščine in matematike.

Po večerji pa smo v svoj dnevnik zapisali današnje dogodivščine. Večerne dejavnosti so se začele s preverjanjem plavanja v hotelskem bazenu, kjer smo se pošteno namučili, vendar nam je bilo prijetno.

Zelo smo bili pridni. Rahlo utrujeni smo popadali v naše postelje.

Pa lahko noč do jutri!

1. dan: ponedeljek, 5. februar 2018

Prišel je težko pričakovani dan, ko smo se šestošolci podali na preživljanje petih dni zimske šole v naravi v Cerkno. Čeprav so nas večji del poti iz Divače spremljali oblaki, smo na koncu prispeli v soncem obsijano Cerkno. Po oddaji prtljage v hotelu, smo se odpravili na smučišče SC Cerkno in takoj začeli z dejavnostmi na snegu.

Glede na predznanje smučanja so nas učitelji smučanja Andraž, Urša, Tone in Danijel razvrstili v štiri skupine in pričeli smo z učenjem ter izpopolnjevanjem tehnik alpskega smučanja.

Po vrnitvi s smučišča, smo uredili svoje sobe, pospravili prtljago, na vrata sobe zapisali in narisali prepoznavnost sobe ter podrobneje spoznali pokrajino, ki bo naš drugi dom pet dni – Cerkljansko hribovje.

Ker smučar ne sme na smučišče brez znanja FIS pravil, smo se po večerji seznanili z njimi. Današnjega dne še ni bilo konec. Pričeli smo s pisanjem dnevnika, v katerega bomo zapisovali dogodke, ki so se nam najbolj vtisnili v spomin.

In ker pravijo, da je prvi dan najtežji smo se takoj po 21.30 uri utrujeni zleknili v svoje postelje in polni novih znanj nestrpno pričakujemo jutrišnji dan.