Skoči na glavno vsebino
Popravni izpiti

Popravni izpiti

9. razred

1. izpitni rok: od 17. junija do 1. julija 2024

Zap št. DATUM URA PREDMET
1. 1. 7. 2024 pisni del: 8.00
ustni del: od 9.30 dalje
MAT
2. 26 6. 2024 8.00 – 8.30
8.30 – 9.00
FIZ
3. 21.6. 2024 8.00 – 8.30
8.30 – 9.00
BIO
4. 26. 6. 2024 8.00 – 8.30
8.30 – 9.00
9.00 – 9.30
KEM
5. 24. 6. 2024 pisni del: 8.00
ustni del: od 9.30 dalje
TJA

Učenec se na popravni izpit prijavi pisno, na internem obrazcu, ki ga odda v tajništvo šole.
Pred popravnim izpitom je organiziran dopolnilni pouk v obsegu 2 ur:  

DATUM URA PREDMET
17.6.
20.6.
3. ura
2. ura
MAT
19. 6. 1. in 2. ura FIZ
14. 6. 1. in 2. ura BIO
19.6.
20.6.
4.ura
1. ura
KEM
18. 6. 1. in 2. ura TJA


POMEMBNO

Učencem, ki imate popravne izpite svetujemo, da pokličete v svetovalno službo izbrane srednje šole ter poveste, da boste zaradi popravnih izpitov potrebna dokazila za vpis prinesli naknadno, torej ko boste izpite opravili in prejeli spričevalo devetega razreda.

Podrobnejše informacije glede vpisa na posamezen srednješolski izobraževalni program vam lahko dajo svetovalne delavke izbrane srednje šole.

 

7. in 8. razred

Zap. št. Datum Ura Predmet
1. PET, 28. 6. 2024 ustni del: 8:00 NAR
2. PET, 28. 6. 2024 ustni del: 8:30 BIO
3. PET, 28. 6. 2024

pisni del: 8:00

ustni del: 9:15

SLJ
4. PON, 1. 7. 2024

pisni del: 8:00

ustni del: 9:30

TJA
5. PON, 1. 7. 2024 ustni del: 8:00 KEM
6. PON, 1. 7. 2024

pisni del: 8:00

ustni del:12:30

MAT

 

Dopolnilni pouk:

NAR     PON, 24. 6. 2024         1. + 2. ura       Tanja Miklavec

BIO      PON, 24. 6. 2024         1. + 2. ura       Martina Vrabec         

TJA      SRE, 26. 6. 2024          1. + 2. ura       Janja Černe (7. r)
                                                 3. + 4. ura       Janja Černe (8. r)

KEM    ČET, 27. 6. 2024          1. + 2. ura       Tanja Miklavec

MAT    ČET, 27. 6. 2024          1. + 2. ura       Polona Šenkinc

SLJ       PET, 28. 6. 2024          1. + 2. ura       Alenka Tomazin

 

Plan izvedbe PREDMETNEGA IZPITA

Zap. št. Datum Ura Predmet
1.

TOR,

2. 7. 2024

ustni del: 8:00 OGU

 

 

Tedni vseživljenjskega učenja

Tedni vseživljenjskega učenja

Naša šola se je tudi letos pridružila Tednom vseživljenjskega učenja (TVU), ki bodo potekali od 10. maja do 16. junija 2024. TVU koordinira Ljudska univerza Koper, namen kampanje pa je opozoriti na pomembnost učenja v vseh življenjskih obdobjih in za vse vloge, ki jih posameznik v svojem življenju prevzema.

15. maja je Anita Štor, učiteljica plavanja z dolgoletnimi izkušnjami učenja plavanja otrok, predstavila svojo knjigo Ava splava. Predstavitve so se udeležili učenci, ki se pripravljajo na plavalno šolo v naravi. Glavna junakinja zgodbe je Ava, deklica, ki si ni upala potopiti glave pod vodo, a si je želela postati morska deklica in osvojiti bronastega konjička. Skozi zgodbo se Ava ne nauči le osnov plavanja in pravil obnašanja na bazenu, ampak spozna tudi, kako pomembno je zaupati učitelju, vztrajati in premagati strah. Anita Štor je s svojo predstavitvijo dokazala, da učenje lahko poteka tudi skozi na videz pravljične zgodbe.

17. maja so se učenci krožka zdrav življenjski slog peš podali iz Divače do Povirja, kjer jih je po slabi uri hoje pričakala Taja Tavčar, učiteljica joge, ki je trenutno tudi v procesu pridobivanja naziva TPK – Terapija s pomočjo konja. Ker je Taja po izobrazbi razredna učiteljica, se je 2-urno srečanje začelo tako, kot se spodobi – pravljično. V slogu ene najslavnejših deklic na svetu – Pike Nogavičke so se učenci najprej odpravili na senik na čajanko. Tam so se z učiteljico bolje spoznali, se naučili gibalno in dihalno vajo, s katero postanemo bolj veseli, in s pozornim poslušanjem, vonjanjem različnih zelišč in ugibanjem, kateri zeliščni čaj pijejo, prebudili vse svoje čute. Ohladili so ga, tako kot Pika, na svoj način – s pomočjo diha, ki je učence še bolj umiril in sprostil.

Pripravljeni na jogo so se odpravili v prostor, kjer je bilo pripravljenih 14 blazin. Jogalinka, jogijska vilinka, jim je delala družbo, saj so preko pravljice premagali strah pred medvedom, s petjem odklenili svoje srce in s številnimi asanami prehodili dolgo pot od doma do medvedje jame. In kako so premagali strah? S pomočjo mudre in mantre. Na koncu je bila shavasana zelo zaslužena – položaj mrtvaka. Ne, niso bili mrtvi, so pa popolnoma sprostili svoje telo.

Umirjeni in sproščeni so se na koncu odpravili v hlev h konjem. Najprej so spoznali vse konje, nato pa ponija Seppa skrtačili, se naučili, kako negujemo konje in v slogu Pike Nogavičke zaključili druženje s Tajo. Ja, jezdili so kar brez sedla!

Nekaj utrinkov si lahko ogledate v spodnjem posnetku.

 

22. maja je na stari šoli potekal poseben dogodek, kjer so učenci 5. razredov pokazali svojo ustvarjalnost in pridobivali praktične življenjske veščine. Osrednja tema dogodka je bila trajnostni razvoj, saj so učenci iz odpadnega blaga šivali lične torbe, ki jih bodo ponosno nosili v prihodnje.

Poleg šivanja torb so se naučili tudi drugih uporabnih gospodinjskih opravil, kot so obešanje perila, zlaganje majic, likanje in šivanje gumbov. Spoznali so tudi, na koliko stopinj peremo različne vrste perila in kaj pomenijo simboli na etiketah oblačil. Ta znanja jim bodo koristila v vsakdanjem življenju in jih spodbudila k bolj odgovornemu ravnanju z oblačili.

Poseben poudarek dogodka je bil na medgeneracijskem sodelovanju. Pri šivanju torb so učencem pomagale nekatere mame, none in nekdanje čistilke naše šole, ki so svoje bogate izkušnje in spretnosti delile z mlajšimi generacijami. S tem smo poudarili pomembnost povezovanja različnih generacij in prenašanja znanja s starejših na mlajše.

Dogodek je bil izjemno uspešen in poučen, učenci pa so pokazali veliko navdušenja in ustvarjalnosti. Z izvedbo takšnih aktivnosti spodbujamo trajnostni razvoj in krepimo zavedanje o pomenu ponovne uporabe materialov. Hkrati pa z medgeneracijskim sodelovanjem gradimo mostove med generacijami in ohranjamo dragoceno znanje naših prednikov.

 

Na naši šoli se vedno trudimo, da bi učencem ponudili tudi najsodobnejša orodja in znanja, ki jim bodo pomagala pri njihovem izobraževanju in pripravi na prihodnost. V tem duhu smo 31. maja devetošolcem omogočili spoznavanje z umetno inteligenco in njeno uporabo pri reševanju različnih nalog.

Devetošolci so se tako preizkusili v uporabi umetne inteligence na področju matematike, angleščine, slovenščine, geografije in zgodovine. S pomočjo naprednih algoritmov in programov so reševali zapletene matematične probleme, analizirali, ustvarjali in prilagajali besedila, raziskovali geografske podatke in preučevali zgodovinske dogodke. Preizkusili so se tudi v prepoznavanju slik ustvarjenih z umetno inteligenco ter ustvarjanju ukazov (angl. prompt engineering), ko so poskusili poustvariti ponujene slike. Preizkusili so uporabo Perplexity, ChatGPT in MS Copilot.

Skozi to izkušnjo so ugotovili, da jim umetna inteligenca lahko močno pomaga pri učenju in reševanju nalog, saj jim omogoča hitrejši dostop do informacij, natančnejše analize in bolj poglobljeno razumevanje snovi. Hkrati pa so se zavedali, da je pomembno kritično razmišljanje in preverjanje informacij, ki jih umetna inteligenca ponudi.

5. junija smo za tretješolce pripravili bralno delavnico. Prebrali so neumetnostno besedilo in se nato lotili reševanja nalog bralnega razumevanja. Sledila je še naloga, kjer so morali na podlagi prebranega napisati krajše tvorbno besedilo, kar je bila odlična priložnost za utrjevanje njihovega pisnega izražanja.

V drugem delu bralne delavnice pa so spoznali KOBI – specializiran pripomoček za učenje in utrjevanje branja. KOBI prinaša bralna gradiva in orodja, ki otrokom pomagajo brati bolj točno, hitreje in z večjim veseljem. S pomočjo KOBI-ja bodo učenci pridobili dodatno motivacijo za branje, saj jim omogoča dostop do prilagojenih vsebin, ki so hkrati poučne in zabavne.

Branje ima za otroke neprecenljiv pomen. Razvija njihovo domišljijo, bogati besedni zaklad in izboljšuje razumevanje sveta okoli njih. Redno branje pripomore k boljšemu akademskemu uspehu, saj krepi koncentracijo in spodbuja kritično mišljenje. Skozi branje se otroci učijo novih konceptov, kultur in vrednot, kar je ključnega pomena za njihov celostni razvoj.

11. junija pa so tretješolci pod sloganom Učenje in kultura – z roko v roki navdušili s svojo plesno predstavitvijo. Med letom so se naučili več ljudskih in otroških plesov, ki so jih tokrat z veseljem predstavili mlajšim učencem. Plesi, ki so jih tretješolci skrbno vadili, so bili mešanica tradicionalnih in otroških plesov, s katerimi so popestrili šolski vsakdanjik. Na koncu prireditve so zaplesali tudi nekateri gledalci in tako še bolj utrdili prijateljske vezi ter veselje do gibanja.

Ples ima za otroke izjemen pomen. Poleg tega, da spodbuja telesno aktivnost in izboljšuje motorične spretnosti, krepi tudi samozavest in izražanje. Otroci skozi ples razvijajo občutek za ritem, koordinacijo in ustvarjalnost. Prav tako omogoča druženje in povezovanje, kar je ključnega pomena za njihov socialni razvoj. Plesne dejavnosti v šoli prispevajo tudi k ohranjanju kulturne dediščine, saj se otroci skozi ljudske plese spoznavajo z zgodovino in tradicijo svojega naroda

  1. junija smo za učence izbirnega predmeta Sodobna priprava hrane pripravili zanimivo delavnico z naslovom Prigrizek v zadnjem hipu. Cilj delavnice je bil spoznati enostavne recepte za slane in sladke prigrizke, ki so primerni za različne priložnosti, tako za rojstnodnevne zabave, poletne piknike, izlete na plažo kot tudi npr. za silvestrovo. Med pripravljenimi dobrotami so bili slani in sladki zavitki, mini pice, hrenovke v testu, jabolčna pita ipd.

Učenci so se z navdušenjem lotili priprave prigrizkov in ugotovili, da je mogoče pripraviti zelo okusne prigrizke v zelo kratkem času. Po končanem kuharskem ustvarjanju so se strinjali, da bodo novopridobljene recepte z veseljem uporabili na svojih prihodnjih zabavah in druženjih.

Delavnica je bila odlična priložnost za pridobivanje novih veščin in idej, kako z malo truda ustvariti nekaj posebnega. Takšne aktivnosti ne le bogatijo naše učence z novimi znanji, ampak tudi krepijo njihovo ustvarjalnost in timsko delo.

Alenka Tomazin, koordinatorica Tednov vseživljenjskega učenja 2024

Debeli rtič 2024

Debeli rtič 2024

Ko smo prispeli, smo se najprej namestili v mladinskem domu Martinček. Sledil je lov na zaklad. Ker nas vreme neprestano preseneča, se je,  po obetavnem začetku, lov nadaljeval z dežniki v rokah. Po kosilu je sledilo prvo plavanje, kjer so nas vaditelji razdelili v šest skupin. V popoldanskem času smo raziskali športne površine na zdraviliškem območju. Sledila je prva noč in spanje v velikih sobah, kjer je vedno priložnost za veliko smeha in klepeta.

V torek smo se prebudili že s prvimi sončnimi žarki (ob 5h) in poskrbeli, da tudi naši učitelji niso imeli dovolj spanja. Po plavanju se je prva skupina podala na voden ogled bujnega sredozemskega parka. Že po prvih metrih sprehoda smo odprli dežnike. Po popoldanskem plavanju se je nebo razjasnilo in z ladjico smo v dveh vožnjah odpluli v Koper. Poučnemu sprehodu je sledil slasten sladoled. Zvečer pa težko pričakovana zabava Odštekani stil. Našemili smo se in se odpravili v amfiteater, kjer so bili zbrani učenci ostalih šol, ki letujejo v tem tednu. Uživali smo v plesu! Tokrat smo veliko hitreje zaspali.

V tem tednu praznujejo kar trije: v ponedeljek je praznovala Tinkara, v sredo pa Matija in Ilhan. Zdravilišče je zanje pripravilo zelo lepa darila, ne vedo pa še, da jih v jedilnici čaka še posebno presenečenje.  

Zaključni nastop otroškega pevskega zbora, mladinskega pevskega zbora, angleščine, italijanščine in nemščine na OŠ Divača in PŠ Vreme

Zaključni nastop otroškega pevskega zbora, mladinskega pevskega zbora, angleščine, italijanščine in nemščine na OŠ Divača in PŠ Vreme

V četrtek, 6. junija 2024, je okoli 100 učencev stopilo na oder večnamenskega prostora na Osnovni šoli Divača.

Zbrali so se pevci otroškega in mladinskega pevskega zbora ter učenci, ki obiskujejo interesno dejavnost in neobvezni izbirni predmet italijanščine in nemščine, ter pouk angleščine od 1.do 3. razreda na PŠ Vreme in predstavili delček tega, kar so se naučili v letošnjem šolskem letu.

Na začetku se nam je predstavil mladinski pevski zbor pod vodstvom učiteljice Anite Penko Maslo s pesmijo Črke čutne abecede.

Nadaljevali sta prvi dve skupini, ki obiskujeta interesno dejavnost italijanščino iz 1. in 2. razreda. Prvošolčki so nam pokazali, katere maškare se vozijo na vlaku (Il treno di Carnevale), drugošolci pa so nam predstavili svoje igračke (È così).

Sledile so pesmi otroškega pevskega zbora 1. razreda in zbora iz PŠ Vreme, ter zbora, ki ga sestavljajo Divaški učenci od 2. – 5. razreda, pod vodstvom učitelja Martina Fabčiča. Slišali smo pesem Čokolada, Bratovščina Sinjega galeba, malo starejši pa so nam zapeli Papagajsko in Bolhe.

Tudi tretješolci, četrtošolci in petošolci, ki obiskujejo italijanščino so se z učiteljico Almo Volk pripravili na nastop. Najprej so nam pokazali , katera oblačila nosijo in kako se počuti Tobi »Tobi è triste«, zapeli pesem o mesecih (»I mesi dell’anno«) in nas naučili oblike glagola »imeti« (avere) s pesmijo (»È bello avere«).

Učenci iz PŠ Vreme so se predstavili, kako so se prvič srečali z angleščino. Naučili so se šteti, drugošolci so spoznavali prevozna sredstva (The wheels on the bus), tretješolci pa imajo zelo radi živali (Brown bear, brown bear).

Dekleta iz mladinskega pevskega zbora so nam zapele še pesem Glasba –jezik sveta, ker je glasba vsem nam univerzalni jezik.

Učenci, ki obiskujejo interesno dejavnost nemščina so pripravili pesem o dnevih v tednu z naslovom »das Wochentagelied« – kot kamišibaj in točko z naslovom »Wie geht es dir?« (Kako si? oz. Kako se počutiš?).  Učencem je bila mentorica učiteljica Timea Gal.

S tem smo zaključili letošnjo predstavo in vas lepo pozdravljamo do naslednjega leta

See you next year

Arrivederci all’anno prossimo

auf Wiedersehen bis nächstes Jahr

(zapisala) učiteljica Alma Volk (mentorica italijanščine), Anita Maslo Penko (vodja MPZ), Martin Fabčič (vodja OPZ), Petra Turk Novak (mentorica angleščine) in Timea Gal (mentorica nemščine)

Fotografije: Tisa Savič, Barbara Skalec Volk in Tina Potočnik

Cankarjevo tekmovanje v šolskem letu 2024/2025

Cankarjevo tekmovanje v šolskem letu 2024/2025

Državna komisija za tekmovanje v znanju slovenščine za Cankarjevo priznanje je že objavila neuradni seznam besedil, ki jih bomo brali prihodnje šolsko leto za Cankarjevo tekmovanje.

Učence vabimo k branju že med poletnimi počitnicami.

1. razred:
Ela Peroci: Moj dežnik je lahko balon

2. in 3. razred:
Bina Štampe Žmavc: Bajka o svetlobi

4. in 5. razred:
Sebastijan Pregelj: Zmaj nad mestom

6. in 7. razred:
Bogdan Novak: Grajski strah

8. in 9. razred:
Špela Frlic: Bleščivka

 

Dobrodelna prireditev “Mavrica dobrote”

Dobrodelna prireditev “Mavrica dobrote”

V torek, 4. junija 2024, je ob 18. uri v krajevni knjižnici Divača potekala dobrodelna prireditev “Mavrica dobrote”. Dogodek je bil prežet z glasbo, dramatizacijo in dobrodelnostjo. Prireditev sta vodili učenki pod mentorstvom Suzane Kavčič.  Z glasbenim nastopom je prireditev otvoril Lucas Keser, ki je zaigral na prečno flavto. Prisotne je nagovorila gospa Dragica Kranjec, ki je poudarila pomen dobrodelnosti in sočutja. Učenci podružnične šole Vreme so pod mentorstvom učiteljice Katje Kovačič predstavili dramatizacijo zgodbe “Punčka Maja in marjetka”. Nato je Ida Antonija Grandič zaigrala na flavto in prireditev nadaljevala s prijetnimi melodijami. Sledilo je odprtje razstave likovnih del, ki so jih ustvarili učenci Osnovne šole dr. Bogomirja Magajne Divača pod vodstvom učiteljice likovnega pouka Vesne Marion. Razstavljena dela bodo na ogled tekom poletja v času odprtosti knjižnice. Prireditev je zaključil Grega Vatovec s harmoniko, medtem ko so obiskovalci darovali za otroke v stiski.

Organizatorji so se zahvalili vsem sodelujočim, zlasti gospe Dragici Kranjec, za njihov trud in prispevek k uspehu dogodka. Z druženjem ob drobnem prigrizku, so se obiskovalci lahko še dodatno povezali in pogovorili o pomenu dobrodelnosti. Prireditev “Mavrica dobrote” je tako uspešno združila kulturo, umetnost in solidarnost v nepozaben večer.

Zlatim bralcem zaslužena nagrada

Zlatim bralcem zaslužena nagrada

Učenci naše šole, ki so v vseh devetih letih šolanja uspešno opravili bralno značko, so si letos zaslužili prav posebno nagrado. Peljali smo jih v Woop, kjer so preživeli sproščujoč dan, poln zabave in adrenalina.

Dogodek se je začel z razburljivo vožnjo z gokarti, kjer so učenci pokazali svoje dirkaške spretnosti in tekmovali v prijateljskem duhu. Sledilo je reševanje ugank v sobi pobega. Z združenimi močmi in domišljijo so uspešno premagovali izzive in dokazali, kako pomembno je timsko delo. Dopoldne so zaključili z bowlingom, kjer so uživali v sproščenem vzdušju in se veselili vsakega podrtega keglja.

Čestitke gredo vsem zlatim bralcem, ki so s svojo vztrajnostjo in ljubeznijo do knjig dosegli ta uspeh – Miji Bratina, Marini Kovačević, Ani Matika, Kristini Milavec, Valentini Tominc, Manci Županc in Aljažu Adamu. Upamo, da bo ta izlet navdihnil tudi druge učence, da se pridružijo bralni znački in odkrijejo vse koristi, ki jih prinaša branje. Knjige nas ne le bogatijo z znanjem in domišljijo, ampak nam pomagajo tudi razvijati kritično mišljenje, širijo besedišče in izboljšujejo koncentracijo.

Branje je resnično čudovito potovanje v svetove brez meja in vsak trenutek, preživet ob knjigi, je naložba v prihodnost. Zato vabimo vse učence, da se nam pridružijo in postanejo del te skupnosti bralcev. Kdo ve, morda boste prihodnje leto prav vi med zlatimi bralci, ki bodo uživali na naslednjem nepozabnem izletu.

Knjižničarka Alenka Tomazin

 

 

Krajevni praznik v Senožečah

Krajevni praznik v Senožečah

V soboto, 1. 6. 2024, je v Senožečah, v Dvorani Rudolfa Cvetka zgodovina ponovno oživela. Vsi spomini so prišli na plano. Občutki obžalovanja pa tudi globokega občudovanja in spoštovanja do vseh, ki so se pogumno in nesebično uprli močnejšemu sovražniku med drugo svetovno vojno.

Ob krajevnem prazniku KS Senožeče je v dvorani namreč potekala svečana proslava v spomin na 80. obletnico krutih dogodkov v Dolenji vasi. V kulturnem programu so sodelovali tudi učenci pevsko – dramskega krožka iz Senožeč. Pevce pod taktirko Ade Škamperle je na klavirju spremljala Tisa Savič, bivša učenka naše šole. Program pa sta povezovali učiteljici Jerneja Škrlj in Nataša Adam.

 

Zahvaljujemo se predsednici KS Senožeče, ga. Ksenji Knez Regent,  za zaupanje in odlično sodelovanje, Andreju Škapinu pa, da je naš nastop ujel v objektiv.

 

 

Možnost izposoje prenosnih računalnikov

Možnost izposoje prenosnih računalnikov

Spoštovani starši,

obveščamo vas o možnosti izposoje prenosnih računalnikov za obdobje 2 let. Na javni poziv Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada Republike Slovenije za izposojo računalnikov se lahko prijavi vlagatelj, ki na dan objave javnega poziva izpolnjuje oba pogoja:
– je upravičenec/upravičenka do otroškega dodatka, uvrščen/-a v prvi dohodkovni razred
– ima vsaj enega otroka, ki je vključen v osnovnošolsko izobraževanje.

Upravičenci lahko vlogo oddajo do razdelitve razpoložljivih prenosnih računalnikov (vendar najkasneje do 22. 6. 2024). Izbrani bodo tisti vlagatelji, katerih vloge bodo izpolnjevale oba pogoja javnega poziva, in sicer po vrstnem redu prispelih popolnih vlog.

Javni poziv in vloga se nahajata na spletni strani sklada JŠRIPS: https://www.srips-rs.si/vsi-razpisi/razpis/miro