Skoči na glavno vsebino

Tako kot je za naravo potrebna biološka raznovrstnost, je za človeštvo enako potrebna kulturna raznolikost – to Unescovo načelo je bilo osnovno vodilo našega letošnjega dneva šole. Učenci matične šole v Divači so v preteklih tednih spoznavali različne kulture in jih ob dnevu šole predstavili na različne načine.

Učenci prve triade so raziskovali svojo domovino – Slovenijo, njene lepote in zanimivosti. Prvošolci so skozi raziskovanje glasov v besedah in učenje zapisa črk iskali imena slovenskih krajev, ki se začnejo na vsako črko slovenske abecede. Pri delu so bili zelo uspešni. Izdelali so zemljevid Slovenije z imeni krajev. Naučili so se tudi zarepati pesem Abeceda, s katero so se predstavili na šolski prireditvi 30. marca.

Učenci drugega razreda so raziskovali Lipico – slovenski biser v naši neposredni bližini. Njene lepote in zanimivosti jim je predstavil Gašperjev očka Mitja Mahorčič, ki je v Lipici tudi zaposlen. Sladke skrivnosti domače pokrajine pa jim je pričarala Gašperjeva nona Jožica Mahorčič, ki je učence učila peči pinco in kuhati ječmenovo kavo. Na prireditvi pa so zapeli pesem Moja mati ćuha kafe in pripravili degustacijo bele kave in pince.

Učenci tretjega razreda so predstavili državo Slovenijo. Opisali so njeno lego, simbole, himno, pokrajine, naravne znamenitosti … Za zaključek so zaplesali ljudski ples Ob bistrem potoku je mlin in zapeli znano Avsenikovo Slovenija, od kod lepote tvoje.

Ob obravnavani temi so nastala tudi lepa likovna dela, ki so bila razstavljena na hodniku razredne stopnje.

Četrto- in petošolci so v okviru dneva šole izbrali vsak eno državo in jo podrobneje raziskali. Najprej so povedali, kaj o določeni državi že vedo in si zastavili vprašanja, na katera so iskali odgovore. Obiskali so šolsko in krajevno knjižnico, pobrskali po domačih knjižnih policah in spletu ter se pogovorili s starši. Po skupinah so oblikovali zanimive zaključke in ugotovitve strnili na plakatih ter se pripravili na poročanje.

V četrtek, 30. marca, so se za nekaj časa virtualno preselili v sosednjo Italijo in Avstrijo ter bolj oddaljeno Grčijo in Švedsko. Spoznavali so naravno in kulturno dediščino držav in jo na zanimiv in slikovit način predstavili učencem »stare šole«. Največ pozornosti sta pritegnili glasba in kulinarika. Na zakuski ob koncu predstavitve se je miza kar šibila od dobrot, ki so jih pripravili učenci. Nekaterim so na pomoč priskočili tudi starši in stari starši. Ena izmed učenk je na koncu povedala, da ji je bilo najbolj zanimivo spoznavati hrano iz teh dežel in spomnila na rek »ljubezen gre skozi želodec«.

Učenci predmetne stopnje, ki so v preteklih tednih v okviru pouka raziskovali bližnje in bolj oddaljene države (Italijo, Španijo, Francijo, Nizozemsko, Bosno, Rusijo, Romunijo, Argentino in Brazilijo), pa so se na prireditvi ob dnevu šole pomerili v zanimivem kvizu. Spopadli so se z vprašanji o splošnih podatkih teh držav, o značilnostih njihovega jezika in pisav, kulinaričnih posebnostih, glasbi, plesu, športu in naravnih ter kulturnih zanimivostih. Za pokušino delimo del kviza tudi z vami. Dodatne točke v boju za zmago so si pridobili s plesnimi in pevskimi nastopi. Po kvizu so se pomerili še v športnih igrah.

6. in 7. razred

8. in 9. razred

Verjamemo, da smo na tokratnem dnevu šole s spoznavanjem kulturne raznolikosti pripomogli k razvijanju strpnosti in medsebojnega spoštovanja, ki sta v današnji, vse bolj raznoliki družbi nujni vrednoti za mir, varnost in kakovostno sobivanje.

Ste že prebrali?

Dostopnost