Skoči na glavno vsebino

Naša šola se je tudi letos pridružila Tednom vseživljenjskega učenja (TVU), ki bodo potekali od 10. maja do 16. junija 2024. TVU koordinira Ljudska univerza Koper, namen kampanje pa je opozoriti na pomembnost učenja v vseh življenjskih obdobjih in za vse vloge, ki jih posameznik v svojem življenju prevzema.

15. maja je Anita Štor, učiteljica plavanja z dolgoletnimi izkušnjami učenja plavanja otrok, predstavila svojo knjigo Ava splava. Predstavitve so se udeležili učenci, ki se pripravljajo na plavalno šolo v naravi. Glavna junakinja zgodbe je Ava, deklica, ki si ni upala potopiti glave pod vodo, a si je želela postati morska deklica in osvojiti bronastega konjička. Skozi zgodbo se Ava ne nauči le osnov plavanja in pravil obnašanja na bazenu, ampak spozna tudi, kako pomembno je zaupati učitelju, vztrajati in premagati strah. Anita Štor je s svojo predstavitvijo dokazala, da učenje lahko poteka tudi skozi na videz pravljične zgodbe.

17. maja so se učenci krožka zdrav življenjski slog peš podali iz Divače do Povirja, kjer jih je po slabi uri hoje pričakala Taja Tavčar, učiteljica joge, ki je trenutno tudi v procesu pridobivanja naziva TPK – Terapija s pomočjo konja. Ker je Taja po izobrazbi razredna učiteljica, se je 2-urno srečanje začelo tako, kot se spodobi – pravljično. V slogu ene najslavnejših deklic na svetu – Pike Nogavičke so se učenci najprej odpravili na senik na čajanko. Tam so se z učiteljico bolje spoznali, se naučili gibalno in dihalno vajo, s katero postanemo bolj veseli, in s pozornim poslušanjem, vonjanjem različnih zelišč in ugibanjem, kateri zeliščni čaj pijejo, prebudili vse svoje čute. Ohladili so ga, tako kot Pika, na svoj način – s pomočjo diha, ki je učence še bolj umiril in sprostil.

Pripravljeni na jogo so se odpravili v prostor, kjer je bilo pripravljenih 14 blazin. Jogalinka, jogijska vilinka, jim je delala družbo, saj so preko pravljice premagali strah pred medvedom, s petjem odklenili svoje srce in s številnimi asanami prehodili dolgo pot od doma do medvedje jame. In kako so premagali strah? S pomočjo mudre in mantre. Na koncu je bila shavasana zelo zaslužena – položaj mrtvaka. Ne, niso bili mrtvi, so pa popolnoma sprostili svoje telo.

Umirjeni in sproščeni so se na koncu odpravili v hlev h konjem. Najprej so spoznali vse konje, nato pa ponija Seppa skrtačili, se naučili, kako negujemo konje in v slogu Pike Nogavičke zaključili druženje s Tajo. Ja, jezdili so kar brez sedla!

Nekaj utrinkov si lahko ogledate v spodnjem posnetku.

 

22. maja je na stari šoli potekal poseben dogodek, kjer so učenci 5. razredov pokazali svojo ustvarjalnost in pridobivali praktične življenjske veščine. Osrednja tema dogodka je bila trajnostni razvoj, saj so učenci iz odpadnega blaga šivali lične torbe, ki jih bodo ponosno nosili v prihodnje.

Poleg šivanja torb so se naučili tudi drugih uporabnih gospodinjskih opravil, kot so obešanje perila, zlaganje majic, likanje in šivanje gumbov. Spoznali so tudi, na koliko stopinj peremo različne vrste perila in kaj pomenijo simboli na etiketah oblačil. Ta znanja jim bodo koristila v vsakdanjem življenju in jih spodbudila k bolj odgovornemu ravnanju z oblačili.

Poseben poudarek dogodka je bil na medgeneracijskem sodelovanju. Pri šivanju torb so učencem pomagale nekatere mame, none in nekdanje čistilke naše šole, ki so svoje bogate izkušnje in spretnosti delile z mlajšimi generacijami. S tem smo poudarili pomembnost povezovanja različnih generacij in prenašanja znanja s starejših na mlajše.

Dogodek je bil izjemno uspešen in poučen, učenci pa so pokazali veliko navdušenja in ustvarjalnosti. Z izvedbo takšnih aktivnosti spodbujamo trajnostni razvoj in krepimo zavedanje o pomenu ponovne uporabe materialov. Hkrati pa z medgeneracijskim sodelovanjem gradimo mostove med generacijami in ohranjamo dragoceno znanje naših prednikov.

 

Na naši šoli se vedno trudimo, da bi učencem ponudili tudi najsodobnejša orodja in znanja, ki jim bodo pomagala pri njihovem izobraževanju in pripravi na prihodnost. V tem duhu smo 31. maja devetošolcem omogočili spoznavanje z umetno inteligenco in njeno uporabo pri reševanju različnih nalog.

Devetošolci so se tako preizkusili v uporabi umetne inteligence na področju matematike, angleščine, slovenščine, geografije in zgodovine. S pomočjo naprednih algoritmov in programov so reševali zapletene matematične probleme, analizirali, ustvarjali in prilagajali besedila, raziskovali geografske podatke in preučevali zgodovinske dogodke. Preizkusili so se tudi v prepoznavanju slik ustvarjenih z umetno inteligenco ter ustvarjanju ukazov (angl. prompt engineering), ko so poskusili poustvariti ponujene slike. Preizkusili so uporabo Perplexity, ChatGPT in MS Copilot.

Skozi to izkušnjo so ugotovili, da jim umetna inteligenca lahko močno pomaga pri učenju in reševanju nalog, saj jim omogoča hitrejši dostop do informacij, natančnejše analize in bolj poglobljeno razumevanje snovi. Hkrati pa so se zavedali, da je pomembno kritično razmišljanje in preverjanje informacij, ki jih umetna inteligenca ponudi.

5. junija smo za tretješolce pripravili bralno delavnico. Prebrali so neumetnostno besedilo in se nato lotili reševanja nalog bralnega razumevanja. Sledila je še naloga, kjer so morali na podlagi prebranega napisati krajše tvorbno besedilo, kar je bila odlična priložnost za utrjevanje njihovega pisnega izražanja.

V drugem delu bralne delavnice pa so spoznali KOBI – specializiran pripomoček za učenje in utrjevanje branja. KOBI prinaša bralna gradiva in orodja, ki otrokom pomagajo brati bolj točno, hitreje in z večjim veseljem. S pomočjo KOBI-ja bodo učenci pridobili dodatno motivacijo za branje, saj jim omogoča dostop do prilagojenih vsebin, ki so hkrati poučne in zabavne.

Branje ima za otroke neprecenljiv pomen. Razvija njihovo domišljijo, bogati besedni zaklad in izboljšuje razumevanje sveta okoli njih. Redno branje pripomore k boljšemu akademskemu uspehu, saj krepi koncentracijo in spodbuja kritično mišljenje. Skozi branje se otroci učijo novih konceptov, kultur in vrednot, kar je ključnega pomena za njihov celostni razvoj.

11. junija pa so tretješolci pod sloganom Učenje in kultura – z roko v roki navdušili s svojo plesno predstavitvijo. Med letom so se naučili več ljudskih in otroških plesov, ki so jih tokrat z veseljem predstavili mlajšim učencem. Plesi, ki so jih tretješolci skrbno vadili, so bili mešanica tradicionalnih in otroških plesov, s katerimi so popestrili šolski vsakdanjik. Na koncu prireditve so zaplesali tudi nekateri gledalci in tako še bolj utrdili prijateljske vezi ter veselje do gibanja.

Ples ima za otroke izjemen pomen. Poleg tega, da spodbuja telesno aktivnost in izboljšuje motorične spretnosti, krepi tudi samozavest in izražanje. Otroci skozi ples razvijajo občutek za ritem, koordinacijo in ustvarjalnost. Prav tako omogoča druženje in povezovanje, kar je ključnega pomena za njihov socialni razvoj. Plesne dejavnosti v šoli prispevajo tudi k ohranjanju kulturne dediščine, saj se otroci skozi ljudske plese spoznavajo z zgodovino in tradicijo svojega naroda

  1. junija smo za učence izbirnega predmeta Sodobna priprava hrane pripravili zanimivo delavnico z naslovom Prigrizek v zadnjem hipu. Cilj delavnice je bil spoznati enostavne recepte za slane in sladke prigrizke, ki so primerni za različne priložnosti, tako za rojstnodnevne zabave, poletne piknike, izlete na plažo kot tudi npr. za silvestrovo. Med pripravljenimi dobrotami so bili slani in sladki zavitki, mini pice, hrenovke v testu, jabolčna pita ipd.

Učenci so se z navdušenjem lotili priprave prigrizkov in ugotovili, da je mogoče pripraviti zelo okusne prigrizke v zelo kratkem času. Po končanem kuharskem ustvarjanju so se strinjali, da bodo novopridobljene recepte z veseljem uporabili na svojih prihodnjih zabavah in druženjih.

Delavnica je bila odlična priložnost za pridobivanje novih veščin in idej, kako z malo truda ustvariti nekaj posebnega. Takšne aktivnosti ne le bogatijo naše učence z novimi znanji, ampak tudi krepijo njihovo ustvarjalnost in timsko delo.

Alenka Tomazin, koordinatorica Tednov vseživljenjskega učenja 2024

Ste že prebrali?

Naravoslovni dan 9. razreda

Naravoslovni dan 9. razreda

Naravoslovni dan se je pričel s prihodom do gradu Socerb, kjer smo se seznanili s posebnostmi Kraškega roba, se...

Ptice pozimi

Ptice pozimi

Učiteljice 3. a razreda smo v petek, 22. 11. 2024, medse povabile Tomaža Zormana iz Parka Škocjanske jame z namenom,...