Skoči na glavno vsebino
Komemoracija v Senožečah

Komemoracija v Senožečah

Svoboda – strašna je tvoja cena! Za našo srečo je potrebna svoboda…. za svobodo pa je potreben pogum. Takšen pogum so imeli vsi tisti, ki so se skozi zgodovino borili za našo svobodo.

Vse to je bilo vredno! Danes smo vsi mi del svobode! Poklon tistim, ki so skozi zgodovino s svojim pogumom, voljo in žrtvovanjem omogočili, da smo dobili svojo domovino.

Naša odgovornost je, da jo negujemo kot mlado cvetlico, saj je zanjo žal moralo preteči preveč slovenske krvi. Naša odgovornost pa je tudi, da vzdržujemo spomin na tiste, ki so nam jo priborili.

 

Prav zato na PŠ Senožeče z učenci pevsko – dramskega krožka vsako leto pripravimo kulturni program za spominsko obeležje, ki smo ga letos zaradi vremenskih razmer imeli kar v večnamenskem prostoru.

 

Z ganljivim recitalom, skozi katerega so se prepletale melodije mladih pevcev, smo pokazali, kako spoštujemo prihajajoče turobne praznike, v katerih se spominjamo ljudi, ki so dali pomemben pečat in življenje za svojo domovino.

Pa poskusimo!

Pa poskusimo!

Plovnost in z njo povezani pojmi gostota, masa in prostornina naj bi bili učencem 5.c odslej jasni, kar pa pred današnjo delavnico pri naravoslovju nismo trdili, saj nas je  večina mislilo, da telo plava, če je “lahko”. To smo ugotovili iz hipotez, ki smo jih postavili pred učno uro. Zato smo izvedli eksperimentalno delavnico, na kateri smo  s pomočjo učiteljice izvajali eksperimente, s katerimi smo poskušali razložiti in nazorno prikazati, da je plovnost odvisna tako od mase kot tudi od oblike predmeta in seveda tudi od gostote tekočine, v katero smo polagali predmete iz različnih snovi. Sedaj se vsi zavedamo, da je plovnost povezana tako s snovjo, iz katere je predmet, kot tudi z obliko telesa.

Najbolj smo uživali v delavnici primerjanja gostot tekočin. Tu nas je marsikaj presenetilo.

Otroštvo podaja roko modrosti in izkušnjam

Otroštvo podaja roko modrosti in izkušnjam

Verjamemo, da je šola pomemben družbeni prostor, kjer lahko ustvarimo priložnost za sodelovanje in medgeneracijsko povezanost. Tako so tretješolci divaške šole z razredničarkama v petek, 6. oktobra, medse povabili stare starše, none in nonote kot jim pravijo.

Po uvodnem pozdravu pred šolo so se skupaj odpravili na jesenski pohod proti lovski koči. Med potjo ni bilo dolgčas. Sproščeno so kramljali, se smejali in uživali v jesenskih barvah gozdnih dreves. Po urici hoje so prispeli na cilj, kjer so si vsi skupaj privoščili malico iz nahrbtnika, stare starše pa pogostili s kavo in piškoti. Sledile so skupinske igre v naravi. Otroci in stari starši so neizmerno uživali in opravili vse preizkušnje ter naloge. Tudi zadnja, ki je bila najtežja, poiskati v naravi glasbila in zvočila ter zapeti pesmico, je bila pri vseh skupinah odlično opravljena. Dopoldan je kar prehitro minil in morali so se vrniti v šolo.

Druženje je bilo sproščeno, prijetno in zanimivo. Občutili so veselje in spoznali , da potrebujejo drug drugega, saj če drug drugemu pomagajo z nasveti, izkušnjami, spodbudami, so koraki lažji, bolj varni in bolj odločni, naloge pa odlično opravljene.

Stari starši so se ob koncu druženja lepo zahvalili za čudovit dopoldan v družbi tretješolcev in izrazili željo po ponovnih skupnih srečanjih, kjer otroštvo podaja roko modrosti in izkušnjam.

Tudi učenci se zahvaljujejo starim staršem, da so se na povabilo odzvali, si vzeli čas in presenetili s številčno udeležbo.

Učiteljici 3. razreda Monika Frank in Nives Skuk

 

 

Zbiralna akcija odpadnega papirja

Na PODRUŽNIČNI ŠOLI VREME pričenjamo z zbiralno akcijo odpadnega papirja. 
Zabojnik, v katerega lahko odložite papir, se nahaja blizu cerkve  v Vremskem Britofu. Papir lahko prinesete tudi pred šolo.
Zbiralna akcija se  pričenja v četrtek, 19. 10. 2023 in traja do petka 27. 10. 2023.

Pridobivanje veščin v nudenju prve pomoči

Pridobivanje veščin v nudenju prve pomoči

Nesreča ne počiva in lahko se zgodi tudi pod domačo streho. Pravzaprav nesreče v domačem okolju predstavljajo zelo velik delež vseh nesreč. In da bomo v vsakem trenutku pripravljeni pomagati sebi ali bližnjim, smo k uram gospodinjstva poklicali medicinsko sestro Ano Furlan, ki nam je odgovorila na kar nekaj vprašanj, med drugimi tudi na:

– Kaj storiti, ko oseba v vaši bližini močno krvavi, v bližini pa ni povojev?

– Kaj storiti ob opeklini, ki je večja kot dlan in jo pokrivajo mehurji?

– Kako ravnati, ko smo priča alergijski reakciji, omedlevici ali celo zastoju srca?

Najbolj pa smo veseli, da nam je omogočila preizkusiti se v rokovanju z defibrilatorjem.

Upamo, da nam v praksi ne bo potrebno velikokrat nuditi prve pomoči, če pa bo, smo pri gospodinjstvu uspeli dobiti kar nekaj veščin, ki lahko zagotovijo učinkovito in hitro ukrepanje ter pomagajo pri oskrbi poškodb, lajšajo trpljenje in povečujejo možnosti za preživetje ljudi v stiski.

Učenci 5. c

Pouk naravoslovja malo drugače

Pouk naravoslovja malo drugače

O kako lepo bi bilo, če bi obogateli tako kot neznani arheolog, ki je Ido, eno izmed mnogih odlično ohranjenih fosilov, najdenih v jami Messel, prodal za več kot milijon dolarjev. Toda še prej bi morali postati arheologi in dragoceni fosil sploh poiskati. To ne bi bilo težko, če bi vedeli, kaj fosili so. Prav zato smo se učenci 4. c razreda pogovarjali o tem in  model fosila pri pouku poskušali narediti tudi sami. Uporabili smo lupine školjk in polžje hišice, mivko, mavec in vodo. Nastali so res zanimivi izdelki. Kar poglejte si jih.

Učenci 4. c

 

Vsi ga poznajo, koliko pa jih ve, zakaj in kako nastane?

Vsi ga poznajo, koliko pa jih ve, zakaj in kako nastane?

 V vročih poletnih mesecih si ga želimo skoraj toliko kot dež, na Primorskem si zaradi njega na strehe nalagajo kamenje. O čem smo se učili?

Seveda, o vetru. Na tehniškem dnevu smo se pogovorili, kaj se mora zgoditi, da začne pihati veter? In ko smo našli odgovor na to vprašanje so sledile delavnice. Izdelali smo si zmaja, balon na vroči zrak in vetromer.

Dan smo zaključili z mislijo, da je veter lahko prijatelj in sovražnik človeštva. Želimo si, da bi bil predvsem prvo.

Učenci 5.c

Rastem s knjigo

Rastem s knjigo

V četrtek, 28. septembra 2023, so sedmošolci v okviru projekta Rastem s knjigo obiskali krajevno knjižnico. Tam jim je knjižničarka Petra Hlača najprej predstavila Kosovelovo knjižnico Sežana in njene enote, med katerimi je tudi divaška. Nato je učence seznanila s postavitvijo knjig v knjižnici, da bodo ob obisku knjižnice lažje poiskali leposlovno in strokovno gradivo zase. Seznanila jih je tudi s piktogrami, s katerimi knjižnica označuje knjige, in s posebnima oznakama – zlato in zeleno hruško. Zlata hruška pomeni vseslovensko knjižničarsko priznanje za kakovostno knjigo za otroke, zeleno hruško pa dobri knjigi podelijo bralci Kosovelove knjižnice. Knjižničarka Petra je predstavila še počitniško bralno akcijo »Knjiga zažiga! Bodi kul, beri ful!« in sedmošolce povabila k branju tudi med poletnimi počitnicami. Pokazala pa je tudi možnosti iskanja knjižničnega gradiva po spletu, na katere učence že sicer navajamo pri pouku: Cobiss, Biblos in Audibook. Na tem mestu omenimo, da izposojo elektronskih knjig na www.sbiblos.si učencem tretje triade po novem omogoča tudi naša šolska knjižnica.

V nadaljevanju so si učenci pogledali še predstavitev knjige, ki je bila v letošnjem šolskem letu izbrana za osnovnošolce. Izbran je bil fantazijsko-pustolovski roman Modri otok avtorice Irene Androjna, ki bralce popelje na izmišljeni otok v Jadranskem morju, kjer skupina mladih najstnikov z mentorji nekaj časa preživi na poletnem raziskovalnem taboru. Ko spoznajo domačinko svojih let in svetilničarja, ki jim izroči figurico iz alabastra v obliki morskega konjička, se zgodba začne zapletati. Krajši odsek iz knjige Modri otok, ki jo je vsak sedmošolec tudi prejel, si lahko ogledate na spodnji povezavi.

Rastem s knjigo je sicer nacionalni projekt, ki želi spodbujati bralno motivacijo šolarjev, promovirati vrhunske domače ustvarjalce mladinskega leposlovja in motivirati založnike, da bi v svoje založniške programe za mladino več vključevali sodobne slovenske pisce.

Alenka Tomazin